Cviky na bolavá záda

Trápí vás kila navíc? Když řešíte otázku jak zhubnout, určitě víte, že bez diety to nepůjde. Dieta je základ každého hubnutí. Sportovní aktivita je také důležitá, ale spíše jako prevence nadváhy. Cvičení vám však může pomoct i s různými bolestmi těla.

Nejčastějším problémem většiny populace je bolest zad. Všichni jsme to určitě zažili a víme, jak je to nepříjemné. Aby záda nebolela, je nutné pravidelně posilovat zádové svaly.

Tyto cviky ocení především lidé, kteří v zaměstnání převážně setrvávají v jedné poloze, tj. například řidiči, prodavačky v supermarketech, pracovníci v kancelářích apod.

1. Prvním cvikem je tzv. kočičí hřbet. Perfektně uvolňuje spodní část zad. Klekněte si na kolena a opřete se rukama o zem. Kolena jsou na šířku pánve a ruce na šířku ramen. S nádechem se prohněte v zádech a hlavu zvedněte vzhůru. S výdechem záda co nejvíce vyhrbte a hlavu svěste mezi ramena. Cvik několikrát zopakujte.

2. Druhý cvik je prováděn vleže na zádech. Ruce jsou v pozici svícnu a nohy jsou pokrčené a zvednuté. Nohy přetočte co nejvíce vlevo, přičemž hlava jde na druhou stranu (vpravo). Cvik opakujte několikrát na každou stranu.

3. Třetí cvik vychází opět z lehu na zádech. Ruce jsou podél těla a nohy pokrčené s chodidly na podložce. Pomalu zvedejte zadeček a páteř co nejvíce nahoru. Nahoře chvíli vydržte a opět pomalinku spouštějte tělo dolů. Pokládejte obratel po obratli a zadeček položte jako poslední. Opět několikrát zopakujte.

4. U posledního cviku je výchozí pozice vleže na zádech s rukama do svícnu. Pravou nohu pokrčte, levá zůstává natažená. Pravou nohu lehce pokládáme vlevo přes druhou nohu, přičemž hlava směřuje na druhou stranu. Opakujte několikrát na každou stranu.

1. 2.  3.  4. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>