Chůze jako ideální pohyb

Nejpřirozenějším pohybem každého člověka je chůze. Bohužel se z běžného života mnohých lidí vytrácí. Někteří lidé ujdou za den sotva pár kroků. V dnešní době výtahů, automobilů a eskalátorů se prostě pohyb opomíjí. To vede ke ztrátě tělesné kondice, přibírání na váze, zpomalení metabolismu a k mnoha dalším obtížím a nepříjemnostem. Při tom zrovna chůze je skvělým doplňkem diety při hubnutí. Každá dieta doprovázená touto základní pohybovou aktivitou je mnohem účinnější. Takže pokud řešíte otázku jak zhubnout, jděte do chůze.

Každý by měl denně ujít minimálně 10 000 kroků ke zdraví, což je přibližně 7 kilometrů. Pomůckou vám může být úplně obyčejný krokoměr za pár korun. Připnout se dá za pásek, anebo prostě jednoduše strčit do kapsy. Když se na něj večer podíváte a zjistíte, že vám chybí dva tisíce kroků, je otázkou asi 15 minut je dojít.

Jak začít s chůzí? Není to těžké. Pokud máte psa, berte ho na delší procházky. Můžete se procházet s partnerem nebo s kamarádkou. Nikdy není pozdě na to začít. Nepotřebujete kupovat žádné speciální sportovní vybavení. Vhodné je však investovat do dobrého obutí. Nejlepší jsou boty s odpruženou podrážkou, které tlumí nárazy a šetří tak naše klouby.

Nordic walking

Nordic walking je sport, který v poslední době získává na popularitě. Jedná se o dynamickou chůzi se speciálními holemi. Někdy je také označován jako severská chůze. Tato aktivita není nijak náročná, zvládne jí i naprostý začátečník. Jediné, co potřebujete, jsou hole a chuť začít.

Tento druh chůze je mnohem efektivnější než klasická chůze. Pro výdej energie není důležitá rychlost chůze, ale práce horních končetin. Díky holím se zapojují svaly jak dolní, tak horní poloviny těla. Nordic walking je vhodný pro všechny věkové kategorie, pro muže i pro ženy. Jde o příjemně strávený čas v přírodě například s partnerem nebo s kamarádkou. Odměnou za tento už tak příjemně strávený čas je zvýšení fyzické kondice a hubnutí.

Jak již bylo zmíněno, chůze je vhodná pro lidi trpící nadváhou, protože nezatěžuje klouby podobně jako běh. Navíc posiluje také svaly na rukou a na zádech, čímž pomáhá bojovat proti bolestem zad a uvolňuje krk.

Cvičební program H.E.A.T.

Tento druh cvičení je u nás poměrně novinkou. Jedná se o chůzi, která je na hubnutí tím nejlepším lékem. Samozřejmě bez diety to nejde, ale toto je skvělý doplněk. Cvičební program H.E.A.T. spoléhá na to, že nejlepší pohyb je ten nejpřirozenější, tedy chůze.

V tomto případě se jedná o chůzi na speciálních pásech, které jsou velmi podobné těm běžeckým. Rozdíl je však ten, že pásy určené pro H.E.A.T. jsou mechanické a nepohání je žádný motor. Jedinou pohonnou jednotkou jste vy. Sami si přitom určujete zátěž a můžete si i nastavit sklon pásu.

Jak zhubnout a nezničit si při tom klouby? Zkuste právě toto cvičení. Venku není vždy ideální počasí na procházku a využít se tedy dá i tato alternativa. Jedna lekce trvá přibližně 45 minut a vede ji vždy zkušený a proškolený instruktor, který vám se vším poradí a pomůže.

Tato pohybová aktivita je vhodná pro začátečníky i pokročilé, pro ženy i muže, pro mladé a starší generace. Zacvičit si zkrátka může každý. Stačí chuť a odhodlání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>